Jälkijännitetyn betonitekniikan ratkaisut

Vähentää rakennuskustannuksia jopa 20 %

Rakenteilla olevat jälkijännitetyt betonilaatat (post-tensioned slabs), joissa on näkyvissä raudoitushäkit, jännityskanavat ja pystysuorat raudoitustangot kerrostalotyömaalla, taustalla nosturit.

Mitä on jälkijännitys?

Jälkijännitetty betoni tai jälkijännitys on betonin esijännitysmenetelmä, jossa jänteet (terässäikeet) jännitetään sen jälkeen, kun betoni on valettu ja saanut riittävän lujuuden. Jännitys kohdistetaan hydraulisilla tunkilla betonin puristamiseksi, mikä parantaa sen suorituskykyä käyttökuormituksissa.

Jänneteräksiset säikeet sijoitetaan muottikaivannon sisällä oleviin muovikanaviin ennen betonin valamista. Kun betoni on kovettunut, mutta ennen pysyvien kuormien kohdistamista, jänteet jännitetään ja ankkuroidaan rakenteen reunoille.

Jälkijännitysjärjestelmät on suunniteltu parantamaan betonilaattojen, betonipalkkien, pylväiden ja muiden rakenneosien suorituskykyä lisäämällä puristusjännitystä betonin kovettumisen jälkeen. Tätä menetelmää käytetään laajalti sekä paikan päällä tapahtuvassa rakentamisessa että valmiiksi valmistetuissa osissa.

Postjännitysbetonin tärkeimmät edut

E

Lisääntynyt käyttökelpoinen ja myytävä pinta-ala

Jälkijännitys mahdollistaa pidemmät jännevälit ja pienemmän määrän pilareita, jolloin lattiapinta-ala on avoimempi ja myyvämpi.

E

Halkeamattomat rakenteet

Poistaa taivutuksesta, kutistumisesta ja maan liikkeistä johtuvat halkeamat ja parantaa kestävyyttä ja ulkonäköä.

E

Parempi kantavuus

Parantaa rakenteiden lujuutta ja pidentää niiden käyttöikää.

E

Tehokas jännityksen jakautuminen

Jakaa rasituksen tasaisemmin koko rakenteeseen, mikä parantaa suorituskykyä ja vähentää väsymistä.

E

Materiaali- ja kustannussäästöt

Jälkijännitys mahdollistaa ohuemmat laatat ja vähäisemmän raudoitustangon käytön, mikä vähentää materiaalin kokonaiskulutusta ja minimoi perustuksiin siirtyvät kuormat.

E

Nopeammat rakennusaikataulut

Jälkijännitys nopeuttaa rakennusprosessia lyhentämällä muottityöaikaa ja mahdollistamalla rakenteen aikaisemman kuormituksen ja käytön.

Ilmakuva suuresta rakennustyömaasta, jossa sovelletaan jälkijännitettyä betonitekniikkaa, betonivalun aikana, kun muotit, raudoitus ja pumppuautot ovat näkyvissä päätien läheisyydessä.

Palvelumme

  • Konsultointi: Asiantuntijaohjaus hankkeen toteutettavuudesta ja järjestelmän soveltuvuudesta.
  • Toteutettavuusanalyysi: Syvällinen taloudellinen ja rakenteellinen analyysi jälkijännityksen toteuttamiseksi.
  • Suunnittelutekniikka: Räätälöidyt rakennesuunnitelmat, jotka on räätälöity jälkijännitystekniikkaa varten.
  • Järjestelmän syöttö: Jännitysjärjestelmien ammattimainen asennus paikan päällä.
  • Asennus: hitsaussaumojen ja sisäisten rakenteiden kehittyneeseen tarkastukseen.
  • Betonityöt: Täyden palvelun betonivalut, jotka on integroitu jälkijännityssovelluksiin.

Kukin palvelu on saatavana osana kokonaispakettia tai erillisenä tarjouksena projektin tarpeiden mukaan.

Jännitysbetonin käyttöalueet

Jälkijännitystekniikka sopii monenlaisiin vaativiin rakennushankkeisiin, kuten:

  • Stadionit, areenat ja urheilutilat
  • Monitasoiset ja maanalaiset pysäköintirakennukset
  • Korkeat rakennukset ja tornit
  • Asuinrakentaminen, liike- ja teollisuusrakennukset
  • Teollisuuden lattiajärjestelmät
  • Sillat, satamat ja rantakadut
  • Teräsbetoniset varastosäiliöt
  • Padot, ylivuotopadot ja sulut
Korkea rakennus, jossa on jälkijännitysbetonitekniikan käytön ansiosta pidennetyt, ulkonevat laatat, ja jossa esitellään rakenteellisia ratkaisuja, joilla minimoidaan taipuma ja tärinä parvekkeissa ja ulokkeissa.
Moderni monitasoinen pysäköintirakennus, jossa on sovellettu jälkijännitysbetonitekniikkaa ja valaistuja julkisivupaneeleita hämärässä, ja joka esittelee arkkitehtonista teräs- ja lasisuunnittelua.
Valmistunut jälkijännitetty betoninen liikerakennushanke, jossa on moderni lasijulkisivu, jota ympäröi kaupunkimaisema ja taustalla torninosturi.
Rakennustyömaa, jossa on tiheä betoniteräsverkko ja lähikuva raudoitustankoja yhdistävistä raudoituskytkimistä, jotka esittelevät teräsbetonirakenteiden tehokasta liitostekniikkaa.

Betoniteräsliittimet

Mekaaniset kytkimet tarjoavat luotettavan ja kompaktin ratkaisun raudoitettujen betonirakenteiden raudoitustankojen liittämiseen. Raudoituskytkimet parantavat kokonaislujuutta ja yksinkertaistavat raudoituksen asettelua ilman päällekkäisiä tankoja.

  • Turvallinen ja tilaa säästävä raudoitustangon päiden liitäntä.
  • Parannettu rakenteellinen lujuus ja seisminen kestävyys.
  • Tehokas ahtailla rakennusalueilla, vähentää työvoiman käyttöä.
  • Ihanteellinen korkeaan kuormitukseen, seismisiin ja tehdasvalmisteisiin sovelluksiin.

Toimitamme täyden valikoiman betoniteräsliittimiä, jotka täyttävät kansainväliset standardit mekaanista liittämistä varten.

Rakennustyömaa, jossa teräsbetonilaatan sisällä on pallomaisia muovisia tyhjiömuovimuotteja, joita käytetään betonin tilavuuden vähentämiseen ja rakenteellisen painon keventämiseen suurten jännevälien lattiajärjestelmissä.

Tyhjäkäynti Muodostajat

Tyhjiömuovit on suunniteltu vähentämään betonin tilavuutta laatoissa betonin lujuudesta tinkimättä. Luomalla sisäisiä onteloita ne mahdollistavat kevyemmät rakenteet ja paremman materiaalitehokkuuden.

Edut:

  • Betonitilavuuden ja laattojen omapainon vähentäminen.
  • Vähentää perustuksiin kohdistuvaa kuormitusta.
  • Rakennuksen energiatehokkuus paranee optimoidun lämpömassan ansiosta.
  • Ihanteellinen suurten jännevälien laattoihin liike- ja asuinrakennuksissa.

Tarjoamme pallomuotoisia tyhjiömuovaimia, jotka soveltuvat paikalla valettuihin ja betonielementtijärjestelmiin.

Kestävyyttä ja lujuutta jokaiseen projektiin, joka kerta

Laadukkaita rakenneteräsratkaisuja jokaiseen projektiin